WRZESIEŃ

Dzieci z grupy „MISIE” rozpoczęły już ostatni rok edukacji przedszkolnej. Wszyscy z radością i utęsknieniem witały się z kolegami z grupy. Pierwsze dni upływały w miłej radosnej atmosferze, dzieci poznawały pomieszczenia szkoły – salę, szatnię, toalety. Pierwsze dni upłynęły na wspólnej zabawie, spacerach i zajęciach. Kilka zdjęć z pierwszych dni pobytu w przedszkolu znajduje się w GALERII.
TEMATYKI CYKLICZNE WE WRZEŚNIU:
1.Witajcie w przedszkolu
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie.
– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
2. Droga do przedszkola
– środki transportu. Poznawanie różnych środków transportu: lądowego, powietrznego i wodnego, poznawanie znaczenia pasów , sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych, zaznajomienie z zasadami ruchu drogowego, poznanie wybranych pojazdów w tym specjalistycznych ( staż pożarna, karetka pogotowia, policja)
3. Nadeszła jesień
– Oglądanie drzew znajdujących się w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrodniczego; poznawanie niektórych grzybów jadalnych i niejadalnych;
4. Co robią zwierzęta jesienią
– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt, ¬zwracane uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.
Piosenka do nauki „Uwaga – czerwone światło!” (sł. M. Terlikowska, muz. T. Kierski)
1. Czy to duże miasto, wioska czy osada,
kto uważnie chodzi, ten pod nic nie wpada!
Kolorowe światła obok skrzyżowania:
jedno iść pozwala, drugie iść zabrania.
Refren:
Bądźmy uważni! Bądźmy ostrożni!
2. Ten czerwony sygnał przejść nam nie pozwala,
Gdy czerwonym okiem patrzy na nas z dala!
A zielony sygnał oko ma zielone,
mówi: bardzo proszę przejść na drugą stronę!
Refren:
Bądźmy uważni! Bądźmy ostrożni!
3. Przejście przez ulicę nie jest trudną sprawą:
Najpierw spójrzmy w lewo, potem spójrzmy
w prawo!
Jeśli nic nie jedzie, można iść bezpiecznie,
ten drogowy przepis trzeba znać koniecznie.


PAŹDZIERNIK

Tematyki cykliczne realizowane w październiku

1.Jesień w sadzie
-rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
-rozpoznawanie wybranych owoców egzotycznych
-nazywanie przetworów z owoców i warzyw

2.Jesień na działce
-rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw
-wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzących zdrowiu.
-rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, po zapachu.

3.O sobie samym

-określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, oczu, skóry
-określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach,
-wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości,

4.Nasze zmysły

-nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których zaburzone są pewne zmysły,
-wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka,
– dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku

Piosenki do nauki

Polka prawdziwa (sł. Danuta i Karol Jagiełło)

Śliweczka spadła z drzewa,
okrągła i dojrzała,
samotna bardzo była
i wokół spoglądała.
Zobaczył to pomidor
i podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko,
zaprosił do poleczki.

Ref.: Hop, hop, polka prawdziwa,
pomidor skacze, śliwka się kiwa.
Hop, hop, polka prawdziwa,
polka prawdziwa, hej!

Śliweczka się zmęczyła,
usiadła w cieniu róży,
pomidor się nie zmieścił,
bo trochę był za duży.
Nie wiedział, co ma zrobić,
znów podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko,
zaprosił do poleczki.

Ref.: Hop, hop…

Nasze zmysły słyszą świat (sł. Dorota Gellner)

1.Każdy z nas ma dwoje oczu,
które widzą wszystko, widzą wszystko.
Błękit nieba, biały domek,
zieleń traw i listków, traw i listków.

Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,
dzwonki deszczu, granie drzew,
a nad stawem chóry żab,
nasze uszy słyszą świat!

2.Każdy z nas ma jeden nosek,
do wąchania kwiatków,

do wąchania.
Czasem także do kichania,
lecz, na szczęście rzadko
do kichania.

Ref: Uszy słyszą …


Bierzemy udział w Ogólnopolskim Programie Uczymy Dzieci Programować. Dzisiaj rozkodowaliśmy obrazek – emotikon radości i uśmiechu, który przesyłamy naszym młodszym kolegom i koleżankom z SP6- przedszkolakom. POZDRAWIAMY