NAUCZANIE ZDALNE

Kwiecień II Tydzień

Karty pracy cz.3 – str. 70-76
Litery i liczby – str.
80-86

Karty pracy cz.3 – str. 62-69
Litery i liczby – str. 76,77,83,84

WRZESIEŃ

Piosenka do nauki „Przedszkole – drugi dom”

I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest
II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…
III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…

TEMATYKI CYKLICZNE WE WRZEŚNIU:

Witajcie w przedszkolu

Droga do przedszkola
Nadeszła jesień
Co robią zwierzęta jesienią

PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU W GRUPIE „MYSZKI”

01 września dzieci z grupy „Myszki” rozpoczęły ostatni rok edukacji przedszkolnej. Wszystkie dzieci z radością i utęsknieniem witały się z kolegami z grupy. Pierwsze dni upływały w miłej radosnej atmosferze, dzieci poznawały pomieszczenia szkoły – salę, szatnię, toalety. Pochłonęły je pierwsze wspólne zabawy, spacery, zajęcia. Kilka zdjęć z pierwszych dni pobytu w przedszkolu znajdują się w GALERII.. 


PAŹDZIERNIK

I . TEMATYKA CYKLICZNA – Jesień w sadzie

Treści programowe:

1.Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
2.Rozpoznawanie wybranych owoców egzotycznych
3.Nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty)
4.Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

CELE:

  • Zapoznanie z literą „o” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Wprowadzenie pojęć samogłoski i spółgłoski
  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb 1 i 2
    1. TEMATYKA CYKLICZNA – Jesień na działce

Treści programowe:

1.Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw

    1. Wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzących zdrowiu.
    2. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, po zapachu.

CELE:

    II. TEMATYKA CYKLICZNA – O sobie samym

     Treści programowe:

    1.Określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, oczu, skóry
    2.Określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach,

    3.Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości

    CELE:

    • Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji
    • Zapoznanie z literą „m” małą i wielką, drukowaną i pisaną
    • Utrwalenie pojęcia spółgłoska
    • Poznawanie cech kwadratu
    • Rozwijanie sprawności fizycznej
    • Dostrzeganie i kontynuowanie rytmów

    III.TEMATYKA CYKLICZNA – Nasze zmysły

    Treści programowe:

    1. Rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu.

    2.Dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku.
    3.Wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka.

    4.Nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których zaburzone są pewne zmysły.

    CELE:

    • Rozpoznawanie i nazywanie części ciała
    • Zapoznanie z literą „e” małą i wielką, drukowaną i pisaną
    • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
    • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4

    UCZYMY SIĘ WIERSZY I PIOSENEK

    Wiersz „Dzień nauczyciela”

    W Dniu Nauczyciela, w dniu Waszego święta
    staje tu przed Wami, dziatwa uśmiechnięta,
    aby Wam przekazać najlepsze życzenia.

    Życzymy wam wszystkiego najlepszego i zdrowia dobrego.
    Byście żyli długie lata i lubili każdego małolata.
    My was przyjaźnią darzymy i wszelkiego szczęścia Wam życzymy.

    Piosenka „Jesień w sadzie i w ogrodzie”

    1.Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie

    dojrzały przysmaki , które jemy co dzień.

    Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,

    Złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2

    2.Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.

    Czy już wszyscy wiecie ,co nam dała jesień?

    Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,    

    W PAŹDZIERNIKU OCZEKUJEMY NA WAŻNE WYDARZENIA:

    • EU Code week, czyli Europejski Tydzień Kodowania we współpracy z Uczymy Dzieci Programować
    • Wyzwanie organizowane przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej „CAŁA POLSKA PROGRAMUJE”
    • Wycieczka na ogródki działkowe
    • Udział w XVI Głogowskich Dniach Turystyki
    • Występ z okazji Dnia Edukacji Narodowej

    LISTOPAD

    Rozkład materiału

    GRUDZIEŃ

    Rozkład materiału

    STYCZEŃ

    Rozkład materiału

    LUTY

    Rozkład materiału

    MARZEC

    Rozkład materiału

    MAJ

    CZERWIEC