NAUCZANIE ZDALNE
Kwiecień II Tydzień
Karty pracy cz.3 – str. 70-76
Litery i liczby – str. 80-86
Karty pracy cz.3 – str. 62-69
Litery i liczby – str. 76,77,83,84
WRZESIEŃ
Piosenka do nauki „Przedszkole – drugi dom”
I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest
II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…
III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…
TEMATYKI CYKLICZNE WE WRZEŚNIU:
Witajcie w przedszkolu
Droga do przedszkola
Nadeszła jesień
Co robią zwierzęta jesienią
PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU W GRUPIE „MYSZKI”
01 września dzieci z grupy „Myszki” rozpoczęły ostatni rok edukacji przedszkolnej. Wszystkie dzieci z radością i utęsknieniem witały się z kolegami z grupy. Pierwsze dni upływały w miłej radosnej atmosferze, dzieci poznawały pomieszczenia szkoły – salę, szatnię, toalety. Pochłonęły je pierwsze wspólne zabawy, spacery, zajęcia. Kilka zdjęć z pierwszych dni pobytu w przedszkolu znajdują się w GALERII..
PAŹDZIERNIK
I . TEMATYKA CYKLICZNA – Jesień w sadzie
Treści programowe:
1.Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
2.Rozpoznawanie wybranych owoców egzotycznych
3.Nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty)
4.Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
CELE:
- Zapoznanie z literą „o” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Wprowadzenie pojęć samogłoski i spółgłoski
- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb 1 i 2
- TEMATYKA CYKLICZNA – Jesień na działce
Treści programowe:
1.Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw
- Wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzących zdrowiu.
- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, po zapachu.
CELE:
II. TEMATYKA CYKLICZNA – O sobie samym
Treści programowe:
1.Określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, oczu, skóry
2.Określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach,
3.Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości
CELE:
- Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji
- Zapoznanie z literą „m” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Utrwalenie pojęcia spółgłoska
- Poznawanie cech kwadratu
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
III.TEMATYKA CYKLICZNA – Nasze zmysły
Treści programowe:
- Rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu.
2.Dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku.
3.Wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka.
4.Nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których zaburzone są pewne zmysły.
CELE:
- Rozpoznawanie i nazywanie części ciała
- Zapoznanie z literą „e” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4
UCZYMY SIĘ WIERSZY I PIOSENEK
Wiersz „Dzień nauczyciela”
W Dniu Nauczyciela, w dniu Waszego święta
staje tu przed Wami, dziatwa uśmiechnięta,
aby Wam przekazać najlepsze życzenia.
Życzymy wam wszystkiego najlepszego i zdrowia dobrego.
Byście żyli długie lata i lubili każdego małolata.
My was przyjaźnią darzymy i wszelkiego szczęścia Wam życzymy.
Piosenka „Jesień w sadzie i w ogrodzie”
1.Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie
dojrzały przysmaki , które jemy co dzień.
Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
Złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2
2.Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.
Czy już wszyscy wiecie ,co nam dała jesień?
Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
W PAŹDZIERNIKU OCZEKUJEMY NA WAŻNE WYDARZENIA:
- EU Code week, czyli Europejski Tydzień Kodowania we współpracy z Uczymy Dzieci Programować
- Wyzwanie organizowane przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej „CAŁA POLSKA PROGRAMUJE”
- Wycieczka na ogródki działkowe
- Udział w XVI Głogowskich Dniach Turystyki
- Występ z okazji Dnia Edukacji Narodowej
LISTOPAD
GRUDZIEŃ
STYCZEŃ
LUTY
MARZEC
MAJ
CZERWIEC