NAUCZANIE ZDALNE
WRZESIEŃ
Pierwszy tydzień września za Nami! Wszystkie dzieci bardzo stęskniły się za sobą. Było mnóstwo zabaw i śmiechu, a to dopiero początek naszej przedszkolnej przygody.
Piosenka i wiersz
Piosenka „Odkrywam siebie” sł. J. Koczanowski, muz. A. Wolski
1.Dlaczego lubię jabłka i gruszki,
wcale nie chcę zjadać pietruszki?
Dlaczego czasem boli mnie brzuszek,
to jest ciekawe, wiedzieć to muszę?
Refren :
Odkrywam siebie,
poznaję siebie,
chcę więcej wiedzieć,
o sobie wiedzieć chcę.
2.Lubię się cieszyć, nie lubię smucić
miło gdy mama piosenki nuci,
i chociaż bardzo boję się burzy,
to lubię brodzić w dużej kałuży.
Refren :
Odkrywam siebie,
poznaję siebie,
chcę więcej wiedzieć,
o sobie wiedzieć chcę.
3.Pokrzywa parzy, a fiołek pachnie,
jak to się dzieje, że tak jest właśnie?
muszę to poznać i poznać siebie
bo jest to ważne dla mnie i ciebie.
Wiersz „Zabawki” I. R. Salach
Gdy zabawkę chcesz zdjąć z półki, najpierw o to spytaj panią, a pozwoli, gdy zobaczy, jaką masz ochotę na nią. Gdy sam nie potrafisz potem Jej odłożyć na półeczkę, Znowu pani ci pomoże. Szanuj swoją zabaweczkę! |
Tematyka cykliczna- Wrzesień
I. Witajcie w przedszkolu!
II. Droga do przedszkola.
III. Nadeszła jesień
IV. Co robią zwierzęta jesienią.
Zadania wychowawcze:
– zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie percepcji wzrokowej
– zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników,
– zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu
– opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,
– umuzykalnianie dzieci,
– rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej,
– rozpoznawanie papieru o różnych fakturach,
– rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
– rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
– zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej,
– przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych,
– zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park,
– rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
– wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej,
– budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
– ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek,
– poszerzanie doświadczeń plastycznych,
– dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,
– zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi,
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– rozwijanie poczucia rytmu muzycznego,
– rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie orientacji przestrzennej,
– łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej.
PAŹDZIERNIK
Tematyki cykliczne realizowane w październiku
- Jesień w sadzie.
- Jesień na działce.
- O samym sobie.
- Nasze zmysły.
Zadania wychowawcze:
- Tydzień
– zapoznanie z wyglądem sklepu, z pracą ekspedientki,
– zapoznanie z nazwami drzew owocowych,
– segregowanie owoców ze względu na ich pochodzenie,
– zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowywanych na zimę,
– kształtowanie poczucia rytmu,
– wyrażanie własnych obserwacji w pracy plastycznej,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– ustalanie równoliczności zbiorów,
– rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie sześciu,
2.Tydzień
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
– rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
– wielozmysłowe poznawanie warzyw,
– kształtowanie poczucia rytmu muzycznego,
– zapoznanie ze sposobem wykonania stempli z warzyw oraz odbitek z ich wykorzystaniem,
– zachęcanie do zabawy w teatr,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
3.Tydzień
– rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji,
– zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych,
– organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości,
– przyporządkowanie odpowiednich barw bohaterom pozytywnym i bohaterom negatywnym,
– organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,
– poznanie cech kwadratu,
– tworzenie formy przestrzennej poznawanie i kontynuowanie rytmów,
4.Tydzień
– rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
– uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłów,
– nauka piosenki,
– uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka,
– podkreślanie znaczenia zmysłu wzroku,
– poznawanie różnych rodzajów okularów,
– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
PIOSENKA
„Jesień w sadzie i ogrodzie” (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)
- Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie
dojrzały przysmaki , które jemy co dzień.
Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2
- Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.
Czy już wszyscy wiecie ,co nam dała jesień?
Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2
WIERSZ
Maria Konopnicka „Jesienią”
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.
Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki.
— Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!
— Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.
WIERSZ
Maria Kownacka „W spiżarni”
W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
złoty miód w słoiku.
I cebula w wiankach,
i grzybki suszone,
Są główki kapusty,
ogórki kiszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato-gdy słoik otworzę.
PIOSENKA
„Nasze uszy słyszą świat” (sł. Dorota Gellner)
- Każdy z nas ma dwoje oczu,
które widzą wszystko, widzą wszystko.
Błękit nieba, biały domek,
zieleń traw i listków, traw i listków.
Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,
dzwonki deszczu, granie drzew.
A nad stawem chóry żab,
nasze uszy słyszą świat!
- Każdy z nas ma jeden nosek,
do wąchania kwiatków, do wąchania.
Czasem także do kichania, do kichania,
lecz na szczęście, rzadko do kichania.
Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,
dzwonki deszczu, granie drzew.
A nad stawem chmary żab,
nasze uszy słyszą świat.
LISTOPAD
GRUDZIEŃ
STYCZEŃ
LUTY
MARZEC