Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023 / 2024 (pkt. 1, 2, 4, 8, 10).

Cele projektu wynikające z Podstawy Programowej:
-Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość
estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu,
środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
-Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
-Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości
możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.

  • promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno
  • rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką
  • współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym
  • wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm
  • kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych
  • kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami
    i historią w sposób dostępny dziecku
  • zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie
  • współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.