Nauczanie zdalne

Wielkanoc:

WRZESIEŃ

Rozpoczęliśmy drugi tydzień września w grupie Maluszków- Pszczółek.
Wszystko, zarówno dla dzieci jak i pań z grupy jest nowe- poznawanie nowych osób, budynku, sala przedszkolna, nowe zasady i obowiązki.
Większość dzieci, co było dla nas pozytywnym zaskoczeniem „odkrywa” te nowości z uśmiechem i radością, ale są też takie, które potrzebują czasu na zaklimatyzowanie się w grupie.
Myślę, że przed nami rok wspaniałej, wspólnej zabawy i poznawanie świata z zupełnie innych perspektyw niż dotychczas.

TEMATYKI CYKLICZNE W MIESIĄCU WRZEŚNIU:

  1. Pierwszy raz w przedszkolu.
  2. Nadeszła jesień.
  3. Co robią zwierzęta jesienią.

UCZYMY SIĘ PIOSENEK:

„Jestem Przedszkolakiem”

Ty masz lalkę, ja mam misia,

 nimi się bawimy dzisiaj.

Ref.: Hop, hop, hop, tralala,
każdy swą zabawkę ma.
Razem z panią w naszej sali
tańczą przedszkolacy mali.
Ref.: Hop, hop, hop…
Kolorowe kredki mamy,
Więc rysować zaczynamy.

Ref.: Hop, hop, hop…

„Wesoło witamy”

1Wesoło witamy, wesoło witamy, wszystkich was, wszystkich was.

Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy, cały czas, cały czas.
Ciekawe, ciekawe, co robić będziemy, co teraz, co teraz dla was szykujemy.
Ciekawe, ciekawe, co robić będziemy, co teraz, co teraz dla was szykujemy.

Ref Całuski, całuski dzisiaj dla was mamy, całuski, całuski damy wam.

Całuski, całuski dzisiaj dla was mamy, całuski, całuski damy wam.
2.Wesoło witamy, wesoło witamy, wszystkich was, wszystkich was.
Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy, cały czas, cały czas.
Ciekawe, ciekawe, co robić będziemy, co teraz, co teraz dla was szykujemy.
Ciekawe, ciekawe, co robić będziemy, co teraz, co teraz dla was szykujemy.
Ref. Całuski, całuski dzisiaj dla was mamy, całuski, całuski damy wam.
Całuski, całuski dzisiaj dla was mamy, całuski, całuski damy wam.


PAŹDZIERNIK

W tym miesiącu poznajemy warzywa i owoce- ich wygląd, smak i zapach. Uruchamiamy wszystkie nasze zmysły, dzięki czemu nauka przez zabawę jest jeszcze ciekawsza. Poza tym porozmawiamy na temat budowy naszego ciała, naszego usposobienia i upodobań.Od początku września systematycznie utrwalamy nazwy kolorów. W tym miesiącu nadal będziemy o kontynuować.

Piosenka o kolorach z repertuaru „Śpiewające Brzdące”

1Słoneczko jest żółte
pomidor czerwony
niebo jest niebieskie
ogórek zielony.
 
Ref.: Żółty, czerwony
znam kolory, znam kolory
niebieski, zielony.

2.Kurczaczek jest żółty
truskawka czerwona
morze jest niebieskie
a trawa zielona.
 
Ref.: Żółty, czerwony
znam kolory, znam kolory
niebieski, zielony.
 

Tematyki cykliczne :

  1. Jesień w sadzie.
  2. Smaczne warzywa.
  3. Jaki jestem.
  4. Moje zmysły.

Piosenka „Warzywa” B. Formy

Dla Oli marchewka,
buraczek dla Krzysia,
pomidora chętnie
zaraz zje Marysia.

Ref.: Warzywa, warzywa,
w nich witamin wiele,
zjadaj je codziennie,
nie tylko w niedzielę.

A dzieci codziennie
warzywa zjadają.
warzywa są zdrowe,
dużo siły dają.

Ref.: Warzywa…

Ogórek dla Tomka,
cebula dla Tadka,
zieloną sałatę
chętnie zje Agatka.

Rymowanka „To jest Ania”

To są Ani rączki, a to nóżki jej,
tutaj ma paluszki,
w każdej rączce pięć.
To Ani sukienka, a to buty jej.
Ania się uśmiecha.
Ania żegna się.

Piosenka „Jestem samodzielny” wg B. Formy:
1.Sam ubieram buty,
zapinam ubranie.
potrafię też ładnie
zjadać sam śniadanie.

Ref.: Chociaż jestem mały
wszystko robię sam.
Jeśli nie wierzycie,
to pokażę wam.

2.Po zabawie zawsze
zabawki układam,
bardzo nie lubię
kiedy jest bałagan.

3.Jestem przedszkolakiem
dzielnym i wesołym,
lubię moją panią,
dzieci i przedszkole


Uwaga Rodzice!

Dla osób ubezpieczających swoje dzieci przypominamy, że wpłaty należy dokonać do 15.10.2020 na konto:
72 1090 2112 0000 0001 4128 8079 Głogów ul. Herkulesa 24/1 
kwota 40 zł
tytułem: imię i nazwisko dziecka polisa nr 001044766
 Ubezpieczenie jest dobrowolne.


LISTOPAD

Rozkład materiału

GRUDZIEŃ

Rozkład materiału

STYCZEŃ

Rozkład materiału

LUTY

Rozkład materiału

Praca plastyczna “Pizza” wykonana z okazji Dnia Pizzy
Walentynkowe laurki

MARZEC

Rozkład materiału

Tematy cyklicznie realizowane w marcu:

  1. Chciałbym być muzykiem.
  2. Bawimy się w teatr.
  3. Wiosna idzie przez świat.
  4. Wielkanoc.

Wiosenna piosenka “Marzanna”

1. Marzanna odchodzi,

a z nią groźna zima.

Słoneczko na niebie

mocniej grzać zaczyna.

2. Dosyć mamy śniegu,

dosyć mrozów mamy,

dlaczego do wody

Marzannę wrzucamy.

3. Nie żal nam jej wcale,

niech ją porwie rzeka.

Śpieszymy się, przecież

wiosna na nas czeka.

Piosenka „Gra muzyka”

1. W domu gra muzyka

od samego rana,

śpiewa woda w kranie,

śpiewa moja mama.

2. Idę do przedszkola,

wiatr piosenkę śpiewa,

z nim śpiewają ptaki,

z nim śpiewają drzewa.

3. Wszędzie gra muzyka,

w domu i na dworze,

śpiewaj razem z nami,

jeśli tylko możesz. 

Wiersz Marioli Golc 

pt. „Wielkanocne przysmaki”.

Święta wielkanocne pachną przysmakami.

Czuć już wonny żurek i keks z bakaliami.

A drożdżowa baba ze stołu spogląda.

W białej sukni z lukru pięknie dziś wygląda.

Pan mazurek pachnie słodką czekoladą.

Koronę z owoców już na niego kładą.

Smakowitych potraw znacie jeszcze wiele.

Spróbujcie ich trochę w świąteczną niedzielę.


Zabawa z kodowaniem- kolorowanie wybranych kwiatów odpowiednim kolorem

Tematy cyklicznie realizowane w kwietniu:

  1. Chciałbym zostać sportowcem.
  2. Chciałbym być kosmonautą.
  3. Dbamy o Ziemię.
  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem.

Piosenka pt. „Sposób na nudę”

(sł. I muz. Bożena Forma)

Kiedy się nudzimy,

farby wyciągamy.

Złote słonce malujemy,

specjalnie dla mamy.

Ref.: Na nudę zawsze jest dobra rada,

ciągle się nudzić- to nie wypada.

Pomysłów nowych wiele mamy,

na nudę nigdy nie narzekamy.

Kiedy jest nam smutno,

to tatę poprosimy,

żeby bajkę opowiedział,

bardzo to lubimy.

Ref.: Na nudę…

Kiedy się nudzimy,

sprzątać zaczynamy,

klocki, książki na półeczkach

pięknie układamy.

Ref.: Na nudę…

Piosenka: „Ufoludki”

Bożena Forma 

I. Ufoludek mały

       zielone ma ręce, 

       o nim zaśpiewamy

       właśnie w tej piosence.   

 Ref.: Ufo, ufo, ufoludek

          to nie żaden krasnoludek, 

          to nie lalka, nie pajacyk,

          może kiedyś go zobaczysz. 

II. Ufoludek mały

     cały jest zielony, 

     ciekawie spogląda

     w różne świata strony. 

Ref.: Ufo… 

III. Ufoludek do nas

      miło się uśmiecha, 

      chce się z nami bawić, 

      wcale nie ucieka. 

Ref.: Ufo…

Wiersz “Dom” A. Bernat

Zwierzęta kochają i łąkę, i las,

a ryby swą rzekę jak nikt.

Ptaki tu drzewa mają ,

by wracać do gniazd,

a kwiaty w ogrodzie swój świat […]

Na ziemi jest wiele wiosek i  miast.

Jak wiele, któż zliczy je, kto?

Jedno miejsce jest nasze , by przeżyć swój czas,

O miejscu tym mówi się DOM.

Na ziemi, to każdy z nas wie,

Jest miejsce , gdzie dobrze mu jest !

Wiersz – „Moja miejscowość” B. Szelągowska
(ćwiczenia ortofoniczne – dzieci powtarzają fragment tekstu: da, do ,du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!)

Ile bloków stoi w mieście!
Jedne duże, inne małe.
Ten jest żółty, tamten szary,
a te obok – całkiem białe.
Mkną ulicą samochody;
wszędzie pełno zakamarków.
By odpocząć od hałasu,
zawsze można iść do parku.
Da, do, du, da ,do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!

Na wsi domów jest niewiele;
spokój zwykle tam panuje.
Za dnia słychać śpiew skowronka,
nocą sowa pohukuje.
Czasem piesek przerwie ciszę,
kiedy biega po ogrodzie.
Kogut pieje, krowa muczy,
kaczka kwacze gdzieś na wodzie.
Da, do, du, da ,do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!

Czy to miasto, czy też wioska,
wielkie bloki, małe domy,
najważniejsze, by prócz domu
mieć rodzinę i znajomych!
Da, do, du, da ,do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!

Zakodowany obrazek-malowanie farbami wg instrukcji